02/09/2019

De kracht van social media

Hoe kan je in het nieuws komen.... Onlangs maakte ik gebruik van het veerpont over de Maas. Daarbij kwam ik in een penibele situatie terecht.  Om andere reizigers te waarschuwen besloot ik een tweet te plaatsen. Zonder enig idee te hebben waartoe dat zou leiden.

Hoe kan je in het nieuws komen... dat vroeg ik mij ook af toen een tweet over een veerpont wel heel anders werd opgepakt dan ik het bedoeld had. In plaats van een bericht om andere reizigers te waarschuwen kwam ik er wel heel nadrukkelijk bij in beeld. Het Brabants Dagblad zag er een interessant verhaal in dat een gemeenteraadslid van VVD 's Hertogenbosch net een veerpont op reed toen opeens de klep los liet.

Daar stond ik dan, met mijn vijf medereizigers. We konden geen kant op. 

Na een half uur was het euvel opgelost en konden wij onze reis weer voortzetten. Eenmaal thuis kwam ik er dus achter dat ik met mijn kleine avontuur zelfs het Brabants Dagblad had gehaald.

Boeiend om te zien hoe zo iets loopt. Uiteindelijk bekeken meer dan 20.000 mensen (!) het artikel op de website van het Brabants Dagblad.

Mocht je het artikel gemist hebben dan volgt hier de link.

En zo blijkt eens te meer de kracht van social media.